Le Fox

Halleluja så har jag varit på en såååå fin restaurang. Min älskade make nämnde i går att vi skulle göra en utflykt som idag. Vi åkte i morse för att äta på en guide Michelin restaurang i De Panne en stad vid kusten. Jag kan säga att det var nog den absolut bästa mat jag ätit och servicen var fantastisk vinet var fantastisk allt var så där exklusivt som det skall vara på en restaurang med två stjärnor i guiden. 
 
lunchen inleddes med en vitfisksalladob som var mycket god
Sen blev det en limeskummad deeepfryed shrimp med persiljesky. Samt en laxbit med matvete och grön rom...
Efter det en fantastisk Talbot med hummersky och småräkor och primörer samt röd quinoa. Fantastiskt gott!
Efter det var det dags för en vit fisk som jag inte kommers ihåg namnet på med vildsparris och dijonäs. 
Efter det var det dags för predesert
En champagnesorbet med basilika och fänkål och syltat citronskal....behöver jag säga ett det var himmelskt.
Sedan var det dags för efterrätt som var en Romanov.
Till kaffet serverade det en kak och tårtbuffe där det var bara att välja och vraka men vid det här laget var vi mätta så det blev kaffe och lite smått.
Man kunde även välja att ta ost efter maten men det var liksom stopp 😋
dettta har varit en absolut upplevelse och denna restaurang kvalar in på min topp tre av bra restauranger i världen.
Vi kommer absolut åka tillbaka.
Ses ❤️
 
 
 
 
 
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: