Svenska språket

Hjälp! Vet inte riktigt var jag ska börja. Var för en stund sedan på en väldigt intressant och bra föreläsning. Den handlade om det svenska språket och dess utveckling. Jag skrattade många gånger och igenkännandet var ganska starkt. Är man från en familj där det finns språkpoliser samt de som tycker om det svenska språket, är det ännu roligare med en föreläsning av detta slaget. Jag vet att jag ibland är ganska dålig på att följa regler och att jag ibland skriver dålig svenska men det är nog en del av att jag skriver blogg och att det ska vara direkt och fångande. Det viktigaste är kanske inte alltid att det är rätt utan intressant. Min morfar skulle bli galen om han läste min blog( vilket han kanske gör...då han har FB) men tror inte det. Lars-Gunnar Andersson heter han som föreläste och han är professor och är känd från P1 där han var programledare i programmet Språket.
 
Här sitter jag på första bänk och lyssnar intensivt.
Ses ❤️
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: